Projektowanie stron internetowych Szczecin

Tel. 511 923 668 E-mail: info@propage.pl
Home | Kontakt
Projektowanie stron www
Jsteś tutaj » Home » Oferta » Marketing strony internetowych

Pozycjonowanie stron internetowych

Stworzenie strony internetowej to zaledwie etap w drodze do zaistnienia w wirtualnej rzeczywistości. Podstawowy warunek, aby to osiągnąć to dotarcie do Internautów i umożliwienie im trafienia na zamieszczony przez nas serwis.  Być może komuś zależy wyłącznie na pochwaleniu się stroną internetową bliskim. Zazwyczaj jednak strony internetowe powołuje się do życia w pewnym celu: zachęceniu konkretnej grupy Internautów do wizyty na naszej witrynie i co za tym idzie skorzystania z tego, co nam oferuje. Motywacje ku temu są różne, niektórzy chcą stworzyć portal z dużą dawką wiedzy na dany temat, dla satysfakcji i z zamiłowania do owej dziedziny, innym z kolei zależy na skłonieniu gościa do wysłania formularza kontaktowego, bądź kliknięcia w banner reklamowy, z którego czerpie się profity. Wypromowanie firmy wiąże się z umiejętnym przedstawieniem produktu i dotarciem do takiej grupy Internautów, która wykaże zainteresowanie zakupem, to samo tyczy się też oferty współpracy. W każdym z tym przypadków jedyną słuszną radą jest pozycjonowanie, a my wiemy jak to zrobić.

Czym jest marketing internetowy?

Marketing internetowy to określone działania podjęte w celu jak najskuteczniejszej promocji strony. Celem tych zabiegów jest oczywiście przyciągnięcie jak największej ilości gości na witrynę oraz skłonienie ich do jak najdłuższego pobytu na niej celem zapoznania się z ofertą proponowaną przez portal oraz jego treścią.

Jak zwiększyć popularność naszej strony internetowej? Naturalnie są drogi tradycyjne takie jak TV, radio, billboardy czy ulotki, jednak dużo rozsądniejszym rozwiązaniem jest postawienie na marketing w sieci, bo potencjalny Klient jest tu tylko o parę kliknięć od wizyty na naszej stronie. Najważniejszy sposób na pozyskanie gości jest zdobycie wysokiej pozycji w wyszukiwarkach internetowych, szczególnie tych najbardziej rozpoznawalnych jak Google, WP czy Onet. Niemal każdy z nas intuicyjnie wybiera pierwsze z góry efekty wyszukiwań.

Co ma wpływ na pozycję w wyszukiwarkach?

  • Optymalizacja kodu strony. (każda wykonana strona ma zoptymalizowany kod strony - w cenie wykonania strony).
  • Copywriting - optymalizacja treści strony - optymalizacja zarówno pod użytkownika, jak i pod wyszukiwarki.
  • Zdobywanie jak największej ilości linków do naszej strony:  systemy wymiany linków, wykupywanie linków w innych portalach.
  • Dodawanie strony do katalogów branżowych, stron z ogłoszeniami itd.

Optymalizacja kodu strony oraz copywriting mają to do siebie, że wykonane raz, ale w sposób profesjonalny, przynoszą efekty przez długie lata, dopóki nie zmienią się standardy sieciowe. Warto wspomnieć o tym, że przywiązujemy do tego dużą wagę, bo optymalizacja kodu to zabieg, który jest wliczony w cenę naszych zamówień już przy wykonaniu projektu strony. Tymczasem nieco inaczej sprawa się ma ze zdobywaniem linków, ten proces jest bardziej złożony i wymaga dużej cierpliwości. Wyszukiwarki internetowe przeszukując zasoby sieci uwzględniają ilość linków, która jest skierowana pod dany adres, dlatego warto inwestować w zdobywanie jak największej liczby linków. Można czynić to różnymi drogami: poprzez udział w systemie wymiany linków, które jednak nieraz zmuszają nas do zmian w kodzie strony oraz reklamy innych serwisów, wykup linku w cieszącym się sporym uznaniem portalu, co często owocuje falą nowych gości oraz nawiązywaniem przyjaznych kontaktów z np. bliskimi tematycznie serwisami, wymiana adresów z innymi administratorami to mądry pomysł.  Ważne jest, aby nie ustawać w swoich staraniach, mimo iż pozyskiwanie linków to proces długofalowy i mozolny, na pozycję w Internecie nieraz trzeba pracować przez lata.

Zdobywanie pozycji w wyszukiwarkach nie dzieje się z dnia na dzień, mijają miesiące, a czasem nawet lata, zanim skutecznie wypromuje się stronę. Niektórzy stosują bardzo agresywne metody pozyskiwania linków, lecz często kończy się to zablokowaniem strony przez wyszukiwarki (wyszukiwarki są inteligentne i rozpoznają takie działania).

Innymi metodami pozyskiwania odwiedzin naszej strony są płatne kampanie, nie wpływają one bardzo na pozycje naszej strony w wyszukiwarkach, za to dają efekt natychmiastowy (odwiedziny). Najbardziej popularnymi kampaniami są kampanie Google: Adword i Adsense.

Kampanie Adwords i Adsense

Powyższe kampanie są inicjatywą panów z Google i cieszą się niemałym wzięciem. Właścicielom wyszukiwarki płacimy za wyświetlanie odsyłacza do naszej strony, działa to na dwa sposoby: Adwords pokazuje naszą witrynę po prawej stronie rezultatów wyszukania , Adsense z kolei promuje nasze reklamy na stronach o zbliżonej do prowadzonej przez nas tematyki. Sęk w tym, aby użyć trafionych i odpowiednio sformułowanych słów kluczowych, dzięki którym strona pojawi się w odpowiednim dla siebie miejscu. Chodzi tu o to, aby na witrynę firmy trafiali nie tyle Internauci, co Internauci będący potencjalnymi Klientami, a więc innymi słowy powinniśmy zadbać o to, aby poruszana przez nas tematyka pokrywała się z miejscem, gdzie jesteśmy reklamowani. Skuteczne wypozycjonowanie strony to niełatwe zadanie, dlatego pomagamy dobrać najskuteczniejsze frazy, hasła - wszystko po to by prowadzona przez Klienta kampania zakończyła się po jego myśli!

Co zrobić, aby link do naszej strony wyświetlał się najwyżej? W przypadku kampanii Adwords i Adsense sprawa jest jasna: trzeba więcej zapłacić.  Należy uważać, aby w takiej sytuacji nie przepłacić i z drugiej strony zainwestować tyle, aby obecność strony w ogóle została zauważona, pozycjonowanie wymaga konkretnej wiedzy, my wyciągamy do Klienta pomocną dłoń i chętnie doradzimy jaka kwota będzie odpowiednia w konkretnym przypadku. Budżet takiej kampanii określają Państwo sami, warto jednak pamiętać, że skuteczne kampanie tego typu trwają czasem miesiącami.

Copywriting - optymalizacja treści strony

Z optymalizacji treści strony wynika podwójna korzyść. Po pierwsze, nasza umiejętnie napisana oferta dotrze do klientów, zainteresuje ich i skłoni do nawiązania współpracy lub zakupu produktu. Fakt, grafika jest bardzo ważnym elementem perswazyjnym, przyciąga uwagę, ale to teksty decydują o tym czy odwiedzający naszą witrynę po przeczytaniu kilku pierwszych zdań nie zdecyduje się na opuszczenie strony i po kilku chwilach w ogóle nie będzie o niej pamiętał. Klucz do sukcesu tkwi w skonstruowaniu ciekawego i przekonującego artykułu, który najlepiej przedstawi zalety tego, co oferuje strona i sprawi, że nawet najbardziej sceptyczny Internauta dotrwa do końca tekstu i szybko skusi się na nasze propozycje. Atrakcyjność merytoryczna i estetyczna tekstu to fundament marketingu w Internecie, drugi jego element to tekst napisany z myślą o działaniu wyszukiwarek. Pożądane jest powtarzanie fraz związanych, nawet pobieżnie, z dziedziną, którą się zajmujemy, stworzy to więcej szans na wychwycenie strony przez zainteresowanego Klienta. Nawet jeśli czasem cierpi na tym nieco elokwencja naszego artykułu to doświadczony copywriter zatuszuje ukryte haczyki na wyszukiwarkę i połączy oba opisane właśnie czynniki wpływające na skuteczność tekstu.

Reasumując, warto zainwestować w profesjonalne pozycjonowanie strony, tylko osoba doświadczona i zaznajomiona z mechaniką funkcjonowania stron i wyszukiwarek wie jak osiągnąć cel. Sukces strony Klienta jest też naszym sukcesem, uczyń więc roztropny krok i zdaj się na rozwiązania fachowców, którzy zapewnią wysoką oglądalność Twojej witryny.

Propage: projektowanie stron internetowych (C) 2007. Wszelkie prawa zastrzeżone.